پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228487
طراحي چالش براي مردان مجرد/ «وقتشه» از امشب به آنتن مي‌آيد
تاریخ انتشار : 1396/05/08 10:29:24
نمایش : 1565
ابوالفضل صفري درباره طراحي چالشي براي مردان مجرد در آستانه ازدواج در برنامه تلويزيوني «وقتشه» سخن گفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابوالفضل صفري تهيه کننده برنامه «وقتشه» از پخش اين برنامه از امشب هشتم مرداد در شبکه نسيم خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: بنابر سياست هاي شبکه نسيم و با توجه به رويکرد اين شبکه براي ساخت برنامه‌هاي شاد و مفرح تصميم گرفته شد تا برنامه اي با موضوع عشق و ازدواج ساخته شود و نگاه متفاوتي به اين مقوله وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: در واقع از چندماه پيش و در زمان رياست دکتر کرمي در شبکه نسيم صحبت هايي مبني بر ساخت برنامه اي با موضوع ترويج ازدواج ايراني- اسلامي صورت گرفته بود که اين گفته ها با انتصاب دکتر احساني به مرحله اجرايي در آمد. در همين راستا پيش توليد برنامه از چندماه پيش آغاز و تلاش شد تا به يک کيفيت مطلوب در زمينه برنامه سازي دست پيدا کنيم. هدف اصلي برنامه «وقتشه» ترويج ازدواج آسان، شيرين و ممدوح است که در قالب يک برنامه ترکيبي از امشب ساعت ۹ با اجراي کامران تفتي روي آنتن شبکه نسيم مي رود و قرار است روزهاي فرد مهمان خانه هاي مردم باشد.

صفري در توضيح بخش هاي مختلف برنامه عنوان کرد: «وقتشه» يک برنامه ترکيبي در سبک هاي رئاليتي‌شو و استوديويي است که ما سعي کرديم براي جذابيت بيشتر بخش هاي مختلفي را در آن بگنجانيم. 

طراحي يک بازي براي به چالش کشيدن مردان مجرد

وي با بيان اينکه در بخش رئاليتي شو يک تيم قوي کارشناسي و نويسندگي به سردبيري مريم جلالي طراحي بخش هاي مختلف را برعهده گرفته اند، توضيح داد: در بخش رئاليتي‌شو يا برنامه واقعيت نما در هر فصل حدود ۸ نفر وارد خانه قبل از بخت مي شوند. در اين خانه که لوکيشني سنتي در جنوب تهران است، مردان مجرد در آستانه ازدواج با چالش هايي رو به رو مي شوند. اين چالش ها توسط کارشناسان روانشناسي و براساس گيمي‌فيکيشن (بازي سازي) طراحي مي شود.

اين تهيه کننده اضافه کرد: هدف از اين بخش برنامه، ارائه راهکارهايي براي رسيدن به خودشناسي مطلوب پيش از انتخاب همسر و شروع زندگي مشترک است. بازي ها در بخش رئاليتي به گونه اي طراحي شده اند تا شرکت کنندگان و به تبع آنها مخاطبان بتوانند بر اساس الگوهاي شخصيت شناسي  MBTI، تست ديسک و...  خود و ديگران را بهتر بشناسند و ايجاد روابط موثر در خانواده را تمرين کنند. به همين دليل تيم نويسندگي برنامه کوشيده اند بازي ها علاوه بر ايجاد فضايي شاد و پر انرژي، با ابزاري ساده توسط همه مخاطبان برنامه قابل اجرا و تفسير باشد.

وي با اشاره به ديگر بخش هاي اين برنامه ترکيبي اظهار کرد: در بخش هايي از رئاليتي شو، شاهد  گعده هاي دوستانه بين اهالي خانه و پيشکسوتان عرصه هنر هستيم. در اين گپ ها، هنرمندان با طرح کردن موضوعات مربوط به زندگي مشترک، به انتقال تجارت به جوانان در شرف ازدواج مي پردازند. بخش رئاليتي شامل آيتم هاي مستند پرتره هم مي شود. مستندهايي که بر اساس داستان زندگي هر کدام از شرکت کننده ها ساخته مي شود و به عنوان بسته هاي سورپرايز در خلال برنامه رونمايي خواهد شد. داستان و ويژگي هاي شخصي هر کدام از شرکت کنندگان بخش رئاليتي، مفصل پيوست اين آيتم ها با بخش استوديويي برنامه است.

گفتگو با زوج هاي موفق سلبريتي

به گفته صفري، بخش ديگر اين برنامه «تاک شو» است که کامران تفتي اجراي آن را بر عهده دارد و قرار است اين بازيگر سينما و تلويزيون اين بار با زوج هاي موفق سلبريتي، يا زوج هاي اجتماعي موفق و با حفظ حريم شخصي، درباره عشق، ازدواج و تجربه زندگي مشترک با آنها گفتگو کند. 

تهيه کننده «وقتشه» در پايان درباره دليل انتخاب کامران تفتي براي اجراي اين برنامه تلويزيوني گفت: شبکه نسيم هميشه اعتقاد داشته که بايد کارهاي جديدي در برنامه سازي صورت گيرد و برنامه سازان بايد تلاش کنند از کليشه ها فاصله بگيرند. يکي از رويکردهاي مهم اين شبکه هم اين است که از کساني که مردم آنها را به عنوان مجري مي شناسند استفاده نشود و چهره هاي جديدي را وارد اين حوزه کند. کامران تفتي هم جزو کساني است که تجربه اجراي راديويي را داشته و تسلط خوبي در اين زمينه دارد. به همين دليل او گزينه مناسبي براي اين برنامه بود و ما مطمئنيم «وقتشه» با اجراي او به زودي جاي خود را در بين مخاطبان باز خواهد کرد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html